Škola u prirodi – Banjole 2025.

Učenici 4.a razreda Matične škole Valpovo te Područnih škola Nard i Šag boravili su sa svojim učiteljicama na školi u prirodi u Banjolama od 9. do 12. lipnja 2025. godine.

Tijekom boravka učenici su sudjelovali u raznovrsnim edukativnim i zabavnim aktivnostima. Posjetili su značajna prirodna i kulturno-povijesna mjesta poput jame Baredine, Nacionalnog parka Brijuni, Fažanu, Aquariuma, rimskog amfiteatra, spomenika Sergijevcima i Apolonovog hrama. Na svakom lokalitetu učenici su imali priliku učiti kroz iskustvo, proširiti svoja znanja i razvijati svijest o važnosti očuvanja prirodne i kulturne baštine.

Osim edukativnog dijela, učenici su imali organizirano slobodno vrijeme koje su provodili kupajući se i družeći s vršnjacima. Večeri su bile rezervirane za zabavne igre, druženje i posjet “Zemlji zabave”, što je dodatno obogatilo njihov doživljaj škole u prirodi.

Boravak u Banjolama bio je ispunjen učenjem, smijehom, prijateljstvom i nezaboravnim trenucima. Ovakva iskustva pridonose ne samo obrazovanju, već i jačanju međusobnog povjerenja, suradnje i zajedništva među učenicima.

Učiteljice:Vanja Bošnjak, Iva Černošek i Ivana Andrić Pejak

STEM Radionice: Učenici istraživali invazivne vrste u školskom dvorištu i gradskom parku

U sklopu projekta “STEM za zeleno plavi svijet“, učenici Osnovne škole Matije Petra Katančića sudjelovali su u dvije zanimljive i edukativne radionice pod vodstvom učiteljica, Valentine Škorvage i Božane Mijatov, a u organizaciji Udruge za kreativni razvoj Slap.

Radionica 1: Invazivne vrste našeg školskog dvorišta (21.5.2025.)
Učenici su se upoznali s pojmovima poput invazivnih vrsta, staništa, hranidbenih lanaca i gustoće populacije. Korištenjem mobilnih aplikacija Invazivne vrste RH i PlantNet, istraživali su koje se invazivne vrste mogu pronaći u njihovom neposrednom okruženju.
Radionica je bila organizirana u timskom duhu – učenici su u skupinama istraživali, izrađivali prezentacije i izlagali svoja otkrića. Cilj je bio razviti svijest o utjecaju invazivnih vrsta na lokalne ekosustave i potaknuti učenike na aktivno promišljanje o zaštiti okoliša.

Radionica 2: Invazivne vrste našeg gradskog parka (4.6.2025.)
Druga radionica odvijala se na terenu – u gradskom parku. Učenici su primijenili znanja stečena na prethodnoj radionici te uz pomoć digitalnih alata i umjetne inteligencije identificirali invazivne biljne vrste. Fotografirali su pronađene primjerke i pomoću matematičkih formula izračunavali njihovu gustoću na određenim staništima.
Radionica je dodatno osnažila njihove prirodoznanstvene vještine, potaknula kreativno i kritičko razmišljanje, te pokazala kako se STEM područja mogu primijeniti u svakodnevnom životu.

Obje radionice bile su iznimno uspješne i dobro prihvaćene među učenicima. Kroz praktičan rad, timsku suradnju i korištenje suvremenih tehnologija, učenici su razvijali znanja i vještine koje će im koristiti u daljnjem obrazovanju i životu.
Zahvaljujemo Udruzi Slap na suradnji i veselimo se budućim STEM izazovima!

Nagrade najuspješnijim mladim matematičarima

Prošlog četvrtka, 5. lipnja 2025. godine, ravnateljica Škole Sanja Birović svečano je našim učenicima uručila prigodne nagrade „Hrvatskog matematičkog društva“.
U našoj školi  20. ožujka 2025. godine pod pokriviteljstvom „Hrvatskog matematičkog društva“ održano je  međunarodno matematičko natjecanje „Klokan bez granica“. Naime, ovo natjecanje se po 27. puta održalo u Republici Hrvatskoj, a ove godine na njemu je sudjelovalo 652 osnovne i 89 srednjih škola i ukupno se natjecalo 34494 učenika u 7 kategorija, a iz naše Škole ukupno 67 učenika. Svake godine 10 % najuspješnijih učenika biva dodatno nagrađeno prigodnim nagradama „Hrvatskog matematičkog društva“. Ove godine iz naše škole nagrađeni učenici su:
– Una Dakić, Marlena Vuković, Eva Perak i Samuel Šovagović učenici 2.razreda koji su se natjecali među 7 859 učenika u kategoriji „Pčelice“;
– Rafael Belić, učenik 3. razreda koji se natjecao među 7 074 učenika u kategoriji „Leptirići“,
– Stjepan Varžić, učenik 5. razreda koji se natjecao među 9 079 učenika u kategoriji „Ecolier“ i
– Marin Jurlina, učenik 7. razreda koji se natjecao među 5 498 učenika u kategoriji „Benjamin“.
Prilikom podjele prigodnih nagrada ravnateljica Škole dodatno je pohvalila nagrađene učenike i njihove mentore te im poželjela da i dalje budu uspješni kako u školi tako i na narednim natjecanjima.

Valentina Škorvaga