Obavijest učenicima

Dragi učenici i roditelji,

danas je zadnji dan nastave prije proljetnog odmora koji će trajati do 21. travnja 2025. godine.

Nakon proljetnog odmora nastava počinje u utorak 22. travnja 2025. godine, a na nastavu prijepodne dolaze učenici „A“ smjene.

Po povratka na nastavu, preobuća više nije obvezna za učenike razredne nastave.

Svima vama, vašim roditeljima i učiteljima Škole želim čestit i blagoslovljen Uskrs te ugodan odmor.

Srdačno vas pozdravljam!

Ravnateljica

Sanja Birović, prof.v.r.

Valpovo, 16. travnja 2025. godine

Kreativna radionica u Područnoj školi Šag: Šarena “krepana” jaja za Uskrs

U petak, 11. travnja, učenici Područne škole Šag sa svojim učiteljicama ušli su u uskrsno raspoloženje. Na satu likovne kulture izrađivali su tzv. “krepana” jaja – odnosno šarena i vesela uskrsna jaja ukrašena krep papirom. Ova zanimljiva aktivnost spojila je kreativnost, rad rukama i dobru zabavu!

Zašto “krepana” jaja?

Naziv dolazi od materijala koji su učenici koristili – krep papira. Tehnikom uvijanja i omotavanja trakica papira oko stiropor-jaja, nastala su prava mala umjetnička djela. Djeca su kroz rad razvijala finu motoriku, osjećaj za boje i uzorke, a sve to u opuštenoj i veseloj atmosferi. Učiteljice su im pružale podršku, ali su učenici većinu posla odradili samostalno – pokazavši maštovitost i preciznost.

Potreban pribor:
– Krep papir u raznim bojama
– Jaja od stiropora
– Škare
– Tekuće ljepilo

Postupak izrade:

  1. Izreži krep papir –trakice duge oko 30 cm, široke 1 do 2 cm.
  2. Uvijanje trakica – svaku trakicu s lagano uvijaj kako bi se dobio “končić” od krep papira.
  3. Lijepljenje na jaje – trakice pažljivo lijepi na stiropor-jaje sloj po sloj, od dna prema vrhu ili obrnuto, ovisno o dizajnu.
  4. Kombiniranje boja –odaberi boje i uzorke – prugice, spirale…

Rezultat? Prekrasna, šarena jaja koja će krasiti učionicu, ali i učenicima uljepšati iščekivanje Uskrsa.

Učiteljice Ivana Andrić Pejak i Jelena Čolaković

Pripreme i mobilnost učenika u Poljskoj kao dio Erasmus+ KA2 projekta “Zajedničko stvaranje glazbe u duhu održivosti” – “REcycled MUsic”

Mjesecima prije svog odlaska u Chrzanów u Poljskoj, mladi glazbenici iz glazbene škole pri OŠ Matije Petra Katančića Valpovo marljivo su pripremali glazbene točke iz svoje domovine. Svaki učenik, specijaliziran za instrumente poput brača, bisernice, violine, klavira, flaute i gitare, pod vodstvom svojih mentora, brižno je uvježbavao skladbu hrvatskog skladatelja. Tako je Marta Stanić na braču vježbala “Grofov ples” Ivana Draženovića, dok je Borna Banjan na bisernici pripremao “Na otoku ljubavi” Danijela Koprija. Tena Koprivnjak, pijanistica, pripremala je “Impromptu op. 9″ Dore Pejačević, a Dino Varžić na gitari vrijedno je vježbao skladbu “Kiša” skladatelja Zdenka Badrova. Lucija Klibert na violini usavršavala je izvedbu “Romanza” Dore Pejačević te Nika Vukojević na flauti programnu glazbu “Jeruzalem” Alfi Kabilja. Također su se radile i zajedničke probe radi uvježbavanja dvije orkestralne skladbe.

Ova pomna priprema osigurala je da hrvatski učenici budu spremni podijeliti svoju glazbenu baštinu i doprinijeti zajedničkim izvedbama koje su ih čekale u Poljskoj. Mobilnost učenika u Chrzanówu održala se od 6. do 11. travnja 2025. godine i predstavljala je treće mjesto održavanja koncertne serije REcycled MUsic projekta. Po dolasku i prijavi u smještaj učenici su sudjelovali u igrama upoznavanja i team-buildinga čime se poticalo zajedništvo među mađarskim, poljskim i hrvatskim sudionicima. Rani dio programa također je uključivao ključni element projekta: izradu glazbenih instrumenata od recikliranih materijala. Ova praktična aktivnost ne samo da je poticala kreativnost već je i naglašavala fokus projekta na ekološku svijest i održivost.

Tijekom tjedna, probe su bile središnji dio rasporeda, održavajući se u maloj i velikoj koncertnoj dvorani škole domaćina, Panstwowa Szkola Muzyczna I stopnia im. J. Garsci w Chrzanowie. One su bile posvećene pripremi kako individualnih nacionalnih skladbi tako i zajednički skladane glazbe koja je činila vrhunac Završnog koncerta. U skladu s ciljevima projekta o kulturnoj razmjeni, učenici su također imali priliku naučiti o poljskoj narodnoj glazbi i plesu kroz posebne sate.

Osim glazbenih aktivnosti, program je uključivao kulturne posjete, poput posjeta Muzeju Chrzanówa i izleta u Etnografski park u Wygiełzówu. Posjet Etnografskom parku uključivao je obilazak s vodičem nudeći uvid u poljsku kulturnu baštinu. Također je obavljena i aktivnost sadnje drveća u školi što je dodatno naglašavalo ekološku temu projekta, a šetnja po Chrzanówu omogućila je učenicima da upoznaju lokalno okruženje.

Značajan aspekt mobilnosti bilo je i natjecanje “Stvaranje maskote projekta”, timska aktivnost koja je poticala suradnju i kreativno izražavanje. Ovo je, zajedno s pripremom instrumenata od recikliranih materijala, naglasilo predanost projekta razvoju inovativnog i kreativnog načina razmišljanja učenika.

Vrhunac mobilnosti učenika bio je Završni koncert održan u Koncertnoj dvorani škole koji je bio koncipiran tako da pruži platformu svakoj školi predstaviti glazbu svojih nacionalnih skladatelja te da zajednički orkestar izvede, za ovu prigodu, posebno pripremljene skladbe koristeći kako klasične instrumente tako i jedinstvene instrumente izrađene od recikliranih materijala. Ovaj završni koncert nije služio samo kao glazbeni doživljaj već i kao snažan način skretanja pozornosti na zaštitu okoliša, održivost i svijest, kako je i predviđeno projektom.

Mobilnost je završila u petak 11. travnja doručkom u smještaju, popunjavanjem izlaznih anketa te odlaskom učenika. Stečena iskustva tijekom ovog tjedna u Poljskoj, od glazbene suradnje do kulturne uronjenosti i aktivnosti osvješćivanja o okolišu, nedvojbeno su značajno doprinijela osobnom razvoju i širim ciljevima Erasmus+ REcycled MUsic projekta.

Koordinator projekta,
Danijel Čehajić

Geometrijska škola Stanka Bilinskog Našice

Učenici sedmih i osmih razreda OŠ M.P.Katančića Valpovo sudjelovali su u 12. Geometrijskoj školi Stanka Bilinskog u Našicama u pratnji nastavnica Valentine Škorvage, Marine Hegol i Ane Pušić.

Piškorjanac Noel, Filip Berečić, Bruna Mihalj i Marin Jurlina odradili su 2 radionice: Echartov postupak crtanja prostornih objekata i Kirigami, a učenik Marin Jurlina je sudjelovao i u likovnom natječaju pod nazivom Grad na mjesecu. Uz lijep doček i u ugodnom ozračju družili su se sa učenicima iz ostalih osnovnih i srednjih škola s našeg područja.

Nadamo se da ćemo ponoviti ovo iskustvo i iduće godine.

Narasla u priči

Bijaše jednom jedna Dunja iz 7.b. Dunja je voljela čitati priče i glumiti u dramskoj skupini. Jednoga dana odlučila je naučiti pripovijedati. Pitali su je: „Pa što tu imaš učiti?!“ Mislili su da to svi znamo. No, Dunja je znala da pričati i prepričavati nije isto što i pripovijedati. Odabrala je svoju priču Čarobna pjesma i započela svoje učenje umijeća pripovijedanja…

Tako možda započinje još jedna bajka. Bajka jedne djevojčice koja je iz radoznalosti i znatiželje odlučila naučiti nešto novo – pripovijedati. Pripovijedanje je jedno od najstarijih vještina ljudske civilizacije koje posjedujemo u svojoj prirodi i koristimo u svakodnevnom životu. Može se vježbati i usavršavati kako bi u prenošenju priča postali vještiji, uvjerljiviji i zanimljiviji te kako bismo priču prenijeli na originalan način.

I Dunja je vješto ispričala svoju priču Čarobna pjesma na 7. državnoj smotri u usmenom pripovijedanju (eng. storytelling) za djecu i mlade u organizaciji udruge Hrvatsko društvo za pripovijedanje “Logos” održanoj u Koški 8. travnja 2025. Dunjino umijeće pripovijedanja prepoznali su članovi prosudbenog povjerenstva i jedinu iz kategorije predmetne nastave pozvali je na Masterclass u Varaždinu koji će se održati 25. travnja 2025.

Čestitamo Dunji i želimo da svoju priču jednako uspješno ispripovijeda i u Varaždinu. Jer, „svi smo mi bića satkana od priča“.

Mentorica Sanja Slivar, prof.