Narasla u priči

Bijaše jednom jedna Dunja iz 7.b. Dunja je voljela čitati priče i glumiti u dramskoj skupini. Jednoga dana odlučila je naučiti pripovijedati. Pitali su je: „Pa što tu imaš učiti?!“ Mislili su da to svi znamo. No, Dunja je znala da pričati i prepričavati nije isto što i pripovijedati. Odabrala je svoju priču Čarobna pjesma i započela svoje učenje umijeća pripovijedanja…

Tako možda započinje još jedna bajka. Bajka jedne djevojčice koja je iz radoznalosti i znatiželje odlučila naučiti nešto novo – pripovijedati. Pripovijedanje je jedno od najstarijih vještina ljudske civilizacije koje posjedujemo u svojoj prirodi i koristimo u svakodnevnom životu. Može se vježbati i usavršavati kako bi u prenošenju priča postali vještiji, uvjerljiviji i zanimljiviji te kako bismo priču prenijeli na originalan način.

I Dunja je vješto ispričala svoju priču Čarobna pjesma na 7. državnoj smotri u usmenom pripovijedanju (eng. storytelling) za djecu i mlade u organizaciji udruge Hrvatsko društvo za pripovijedanje “Logos” održanoj u Koški 8. travnja 2025. Dunjino umijeće pripovijedanja prepoznali su članovi prosudbenog povjerenstva i jedinu iz kategorije predmetne nastave pozvali je na Masterclass u Varaždinu koji će se održati 25. travnja 2025.

Čestitamo Dunji i želimo da svoju priču jednako uspješno ispripovijeda i u Varaždinu. Jer, „svi smo mi bića satkana od priča“.

Mentorica Sanja Slivar, prof.

67. natjecanje mladih tehničara

Županijska razina 67. natjecanja mladih tehničara održana je 2. travnja 2025. u OŠ Miroslava Krleže u Čepinu. Na natjecanju je sudjelovalo 162 natjecatelja u 12 kategorija. Učenici naše škole su se natjecali u šest kategorija te ostvarili odlične rezultate.

Modelarstvo i maketarstvo (5. razred)
Ana Čehajić – 8. mjesto (mentor: Biljana Pantoš)

Graditeljstvo (6. razred)
Fran Bošnjak – 1. mjesto (mentor: Biljana Pantoš)

Modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina (5.-8. razred)
Petar Bešlić – 6. mjesto (mentor: Biljana Pantoš)

Elektronika (5.-8. razred)
Filip Berečić – 2. mjesto (mentori: Biljana Pantoš, Ivan Vidošić)

Automatika (5.-8. razred)
Lovro Habjanović – 7. mjesto (mentori: Biljana Pantoš, Ivan Vidošić)

Fotografija (5.-8. razred)
Franka Vinković – 2. mjesto (mentor: Biljana Pantoš, Dragan Francuz)
Klara Černošek – 11. mjesto(mentor: Biljana Pantoš, Goran Kupčerić)

Prvoplasirani Fran Bošnjak je osigurao poziv na državno natjecanje. Pozivnice očekujemo i za neke drugoplasirane, stoga se nadamo informacije dobiti čim prije.

Čestitam svim učenicima na uspjehu!

Biljana Pantoš

Učenici i nastavnici sretno stigli u Poljsku!

Naši vrijedni učenici, u pratnji nastavnika, uspješno su okončali dugo putovanje od 11 sati do Chrzanowa u Poljskoj. Prema riječima koordinatora projekta Danijela Čehajića, unatoč trajanju puta, atmosfera je bila ugodna i vesela, a po dolasku su svi bili sretni i puni energije za sudjelovanje u planiranim aktivnostima u sklopu Student Mobility programa u Poljskoj.
Trenutno, naši učenici aktivno sudjeluju u svim predviđenim radionicama, probama i kulturnim izletima upijajući nova znanja i iskustva u duhu međunarodne suradnje i održivosti.

Mobilnost učitelja Recycled Music projekta u Poljskoj

Nedavno je održana mobilnost učitelja u Poljskoj u sklopu Erasmus+ projekta pod nazivom “REcycled MUsic” ili “Glazba recikliranjem”.
Osnovna škola Matije Petra Katančića Valpovo, aktivno sudjeluje u ovom hvalevrijednom projektu koji spaja glazbu i svijest o održivosti u sklopu kojega su dva koordinatora Erasmus+ projekata naše škole, Danijel Čehajić i Igor Zdenčanović, sudjelovala na nedavnom sastanku nastavnika u Poljskoj.

Domaćin ovog važnog susreta bila je partnerska škola iz Poljske, Panstwowa Szkola Muzyczna I stopnia im. J. Garsci w Chrzanowie, a sastanak se održao od 17. do 19. ožujka 2025. godine.
Cilj ovog trodnevnog susreta bio je nastavak zajedničkog rada na projektu “REcycled MUsic”. Nastavnici iz Hrvatske, Mađarske i Poljske zajedno su radili na aranžmanu poljske glazbene skladbe koja će biti izvedena na jednom od koncerata u sklopu projekta. Također je održano predstavljanje metodologije glazbenog obrazovanja u Poljskoj te razmjena dobrih praksi između partnerskih institucija.

Prema programu, prvi dan mobilnosti započeo je predstavljanjem domaćinske škole te detaljnim razgovorima o projektu, rasporedu aktivnosti, vremenskom okviru, resursima i profesionalnom napretku, a nastavljen je radom na aranžmanu odabrane poljske skladbe. Drugi dan bio je posvećen studijskom putovanju na kojem su nastavnici imali priliku upoznati prirodne i kulturne znamenitosti regije Chrzanów. Posjećen je i Dom Urbańczyka, lokalni muzej.

Trećeg dana fokus je bio na prezentaciji odnosa između glazbe i prirode te na primjerima dobre prakse koje koristi poljska institucija u promicanju ekološke svijesti i održivosti. Partneri su imali priliku razmijeniti svoja mišljenja i sugestije o ovim važnim temama. Na kraju susreta, predstavljeni su i planirani programi aktivnosti za učenike u Poljskoj.

Sudjelovanje naših nastavnika na ovom sastanku dodatno je ojačalo suradnju između naše škole i partnerskih institucija te doprinijelo uspješnoj realizaciji projekta “REcycled MUsic” koji na kreativan način promiče važnost ekološke svijesti među mladim glazbenicima.

Koordinator projekta,
Danijel Čehajić

Pričom te zovem

Dođi! Pričom te zovem u pustolovinu novu, u zaštićeni nevidljivi prostor mašte i snova. Zakoračit ćemo na tlo onkraj ovog vidljivog svijeta i susresti junake slavne, djeve bajne, čuda nemoguća i piti ćemo s izvora vode žive. Dođi, ne časi časa, brod samo što nije krenuo, jedra svoja već je zapeo! U tom nepreglednom moru, znam gdje ćemo kopno pronaći i po povratku sa ovog putovanja kako će nam okrijepljena duša zablistati!!“

Ovim riječima pozvala nas je svestrana hrvatska umjetnica koja oblikuje lutke i igračke, piše pjesme i priče, crta, slika i modelira, ilustrira, režira i izvodi komorne predstave, pripovjedačica Margareta Peršić u nepoznatu pustolovinu riječima. U petak 28. ožujka u Centru kulture najmlađa publika naše škole spremno je slušala bajku o Ivanu, o careviću i lijepoj Jeleni aktivno stvarajući likove iz bajke, zvukove, boje i događaje jer priče postaju žive samo ako ih netko nekome ispriča. Iz te pustolovine naši učenici izašli su bogatiji za iskustvo, za susret, oplemenjeni za neobičan doživljaj u kojem nemaju prilike često sudjelovati.

Sanja Slivar, prof.