Učenici i učitelji posjetili egzotični otok Madeiru

U sklopu Erasmus+ KA2 projekta „Playing with maths“ šestero učenika naše škole, Nera Markota, Nika Žulj, Iva Sudarić, Katarina Miličević, Ena Mandić i Ante Habjanović, te dvoje učitelja, Goran Kupčerić i Igor Zdenčanović, sudjelovali su na mobilnosti na otok Madeiru od 21. do 27. studenoga 2021. godine. Ovo je prva mobilnost na kojoj su sudjelovali učenici koji su izabrani još 2019. godine u Erasmus skupinu, no zbog pandemije tek sad su dobili mogućnost otputovati na mobilnost. Osim predstavnika naše škole, na Madeiri su bili učenici i učitelji iz Francuske, Grčke, Turske i, dakako, domaćeg Portugala.

Madeira je suptropski otok smješten u Atlantskom oceanu, udaljen 500 km od afričkog kopna te 1100 km od matičnog Portugala. Gotovo cijele godine ima podjednaku temperaturu (dnevna preko dvadeset Celzijevih), obiluje tropskim voćem, kao što su banane, marakuja, limun i sl. te je isključivo turističko mjesto tijekom cijele godine. Cilj ove mobilnosti bio je međusobno upoznavanje učenika, sudjelovanje u zajedničkim matematičkim radionicama, izmjena iskustava te međukulturalna interakcija. Domaćini su pripremili bogat program, prvi dan posjetili smo školu domaćina u Campanariju, mjestu udaljenom 20-ak minuta od glavnog grada Funchala, gdje smo bili smješteni. Nakon uvodne svečanosti, posjetili smo lokalni tiskarski muzej. Od ostalih dana istaknuli bismo posjet autohtonim bogatim kućama i zdanjima, vožnju žičarom do jedinstvenog tropskog vrta u planini, posjet etnografskom muzeju, starom gradu, lokalnoj vinariji, muzeju minerala, vulkanskim špiljama, akvariju s morskim psima te prirodnim morskim bazenima usred vulkanskih stijena.

Svakog dana tijekom popodneva održavane su matematičke radionice za učenike, budući da je osnovni cilj ovog projekta izraditi javno dostupan matematički priručnik, u kojem će biti predstavljene upute kako matematiku učiti kroz igru. Naši učenici dali su velik doprinos izradi ovog priručnika te su i sami sudjelovali u brojnim matematičkim igrama i vježbama. Nakon poslijepodnevnih aktivnosti, učenici i učitelji imali su slobodno vrijeme za kupanje u vrlo toplom Atlantskom oceanu. Svakodnevna interakcija s drugim učenicima i učiteljima, kao i kultura i običaji domaćeg stanovništva na otoku, autohtona hrana u lokalnim restoranima, glazba s ulica i sl. iznimno su utjecali na naše vlastito znanje i iskustvo, kao i na poimanje i poštivanje drugih kultura.

S Madeire smo se vratili puni dojmova, zatečeni ljubaznošću domaćina, mirisima voća i začina i ozračeni pozitivnom energijom lokalnog stanovništva, ali i bogatiji u matematičkim vještinama učenja i podučavanja. Učenici su stekli iskustvo i uvidjeli jedan drugi način učenja matematike, a učitelji su dobili jasne naputke i ideje kako satove matematike učiniti drugačijima i, naravno, zanimljivijima. Zbog iznimnog doprinosa naših učitelja i učenika koji su ostavili snažan utisak na ravnatelja, s lokalnom školom u Campanariju dogovorena je daljnja suradnja i zasnivanje novih projekata. Ovaj projekt je financiran u sklopu Erasmus+ projekata Europske unije posredovanjem Agencije za mobilnost i programe EU-a Republike Hrvatske. Iduća mobilnost učenika i učitelja planirana ja za ožujak 2022. godine u grčki grad Xanthi, u blizini Egejskog mora, a zatim i naše domaćinstvo navedenim partnerima u svibnju 2022. godine.

Osim u ovom projektu, naša škola aktivno sudjeluje kao partner i u drugom KA2 projektu „VR@Geoparks“, u sklopu kojeg nam predstoji mobilnost u Poljsku u svibnju 2022. godine. Na ostvarenju projektnih dužnosti sudjeluje cijeli Erasmus+ tim naše škole, uz podršku svih djelatnika tijekom potrebnih aktivnosti.